עסקים וארגונים מכל הסוגים עושים שימוש בטכנולוגיות שונות להתנהלות פנים ארגונית ולהתנהלות מול לקוחותיהם. האפשרויות הטכנולוגיות רבות, איתן גם הסכנות שהרשת טומנת בחובה וסכנות של השימוש בתחום הדיגיטלי בכל הנוגע לאובדן המידע. איך עסקים וארגונים שומרים כיום על המידע שלהם באופן המיטיב ביותר? הכתבה הזו עבורך.
מדוע יש לשמור את המידע העסקי?
אנו חיים בעידן בו כל המערכות העסקיות נשענות במידה כזו או אחרת על טכנולוגיות מתקדמות, כאשר עסקים, ארגונים וחברות מתנהלים באופן שוטף באמצעות מחשוב עם הלקוחות. מסירת מידע, כניסה לאפליקציות, חתימה על מסמכים ושמירת הפרטים של הלקוחות נעשית באמצעים ממוחשבים, כאשר ישנו צורך תמידי לשמור על המידע כדי להגן על החברה והעסק עצמו, אך גם על פרטיות הלקוחות. שירותים כמו גיבוי ענן בעסקים והגנה מפני מתקפות כבר הפכו למונח שגור בפי כל העוסקים בתחום וכל מי שרוצה להגן על העסק שלו ועל לקוחותיו עושה בהם שימוש. הפגיעה יכולה להיות רחבה, החל משימוש בפרטים אישיים לרעה ועד לגניבת כספים משני הצדדים, לכן ישנה חשיבות עליונה לשמירה על המידע בכל עת.
שימוש בגיבוי ענן
יש הבדל בין גיבוי בענן ובין אחסון בענן ויש לעשות בין השניים הפרדה. שירות גיבוי בענן לעסקים מאפשר שמירה של המידע המועבר דרך האינטרנט בענן כגיבוי, כך ניתן למשל למחוק את הקבצים מהמחשב כדי לאפשר בו יותר מקום אחסון אך לדעת שיש גישה לאותם קבצים בכל זמן נתון. הגיבוי בענן מאפשר להחליף מכשירים שונים בחברה או בעסק ועדיין ליהנות מגישה למידע, בצורה כזו למשל אם אדם מחליף את הטלפון הנייד שלו ויש לו גיבוי בענן, הוא יזכה לקבל גישה למידע שלו מהמכשיר החדש. בעלי עסקים, ארגונים וחברות עושים שימוש בגיבוי ענן כדי למנוע מצבים בהם מידע חיוני של לקוחותיהם הולך לאיבוד. הם יגבו מסמכים חשובים, למשל חתימות על מסמכים וקבצים חיוניים, ומידע עסקי רלוונטי שחיוני להם גם כן.
פתרונות מחשוב והגנה על המידע
מלבד שירותי גיבוי ענן בעסקים ישנו צורך מתמיד בפתרונות מחשוב מתקדמים והגנה על המידע הקיים בחברה או בעסק. ראשית, כל עסק חייב במדיניות אבטחת מידע בו מגובשים נהלים להטמעה בהם כולם מחויבים לעמוד. באותה מדיניות צריכים להיכלל כללים לשמירה על המידע, שימוש במידע, התכנות שלו ורכיבי התוכנה כמו גם המשאבים שהחברה או העסק יקצו לטובת העניין. יש לשים לב כיצד מנהלים סיסמאות, כיצד מבצעים גלישה בטוחה, כיצד מתכננים מהלכים ולמי יהיו הרשאות לאיזה מידע.
במסגרת הנהלים יש להעלות את המודעות בקרב העובדים ולרענן נהלים אחת לתקופה. יש לקבוע יעדים לאבטחת המידע, לבחון את הקשר עם הלקוחות והספקים ולבצע סקרים ובדיקות אבטחה באופן קבוע. כמו כן, יש לזהות איומים פוטנציאליים בתוך הארגון ומחוצה לו ולבצע התאמה מתמדת של צרכי האבטחה לעסק תוך הפחתת עלויות. יש לזהות פריצות אפשריות, לבחון סיכונים ולהטמיע מערכות הגנה פנים ארגוניות כגון אנטי וירוס, חומת אש, הקפדה על התקנת עדכונים והכנסת מערכות בקרה של כניסה ואת כל אלה מומלץ לבצע תוך מיקור חוץ כדי להגדיל את בחינת הארגון ממבט על חיצוני ומקצועי.